Doptårtor

Tårta nummer 2 & 3 blev min sons doptårtor.
 
Jag förfinade receptet och tekniken på hur jag bakade tårtbottnarna och de blev superbra, fina och jämna. Sockerpastan blev även den lite bättre denna gången. Eftersom hela dopet gick i turkos & vitt blev även det färgerna på tårtorna. Jag tycker att sockerpastans färg blev lite jämnare och jag fick ut överdraget mycket bättre. Jag gav mig även på att göra lite dekorationer till tårtorna denna gången och det var inte alls lika svårt som jag först trodde att det skulle vara. Det blev en liten elefant och klossar med hans namn på, - gjorda helt i sockerpasta.
 
Tårtornas innehåll:
Tre bottnar var dera och tre lager då jag även la ett lager fyllning längst upp på tårtan. Det blev ett lager hallongrädde och två lager med hemmagjord limecurd. Jag spacklade hela tårtan med vit chokladsmörkräm och täckte den sedan i sockerpasra som jag färgade turkost till den ena och "extra vit" på till den andra.
 
 
Jag är verkligen nöjd och stolt över dessa. Jag tycker de är så fina, speceillt för att vara en nybörjare på tårtor och sockerpasta som jag är. Nu längtar jag tills nästa tårtbak, då blir det andra smaker och annat utseende. Jag tror det lutar åt något chokldigt!
 

#1 - - Emiza:

ser gott ut

Svar: Tack, det blev helt riktigt goda med tycker jag! (:
Lilla Olma